مقایسه ی گناه یه پسر 16 ساله ی دهه ی 50-60 با گناهان بچه های دهه ی 70-80

گناهان یک هفته ی او اینها بود:

شنبه : بدون وضو خوابیدن

یک شنبه : خنده ی بلند در جمع

دو شنبه : وقتی در بازی گل زدم ، احساس غرور کردم

سه شنبه : نماز شب را سریع خواندم

چهار شنبه : فرمانده در سلام  کردن از من پیشی گرفت

پنج شنبه : ذکر روز را فراموش کردم

جمعه : تکمیل نکردن ۱۰۰۰ صلوات و بسنده کردن به ۷۰۰ صلوات

 

راوی که یکی از بچه های تفحص شهدا بوده می نویسد:

در تفحص شهدا دفترچه یادداشت یک شهید ۱۶ ساله پیدا شد که گناهان هر روزش را یادداشت کرده بود.

 

راوی در سطر آخر افزوده بود که:

دارم فکر میکنم چقدر از یک پسر ۱۶ ساله کوچکترم!!!

ما چی ؟؟

ما کجای کاریم؟

 

اصلا برای محاسبه ی روزمان برگه ای داریم؟

اصلا روزمان را محاسبه می کنیم؟

اصلا حتی آخر شب ۲ دقیقه فکر می کنیم؟

یا .....

 

یکی از معصومین فرمودند : هرکس هر روز عمرش را محاسبه نکند از ما نیست.

 

محاسبه را ولش کن.

من الان ۱۷ سالمه و از لحاظ سنی ۱سال از اون شهید بزرگترم ولی روزهامو که محاسبه نمی کنم هیچ ، آرزومه هر روز یک گناه کنم مثل این شهید که هر روز فقط یک گناه داشت.

تازه گناهای این شهید خیلیاش ثواب هایی است که آرزومه انجامشون بدم.

آرزومه نماز شب  تند تند بخونم ولی بخونم.

آرزومه ذکر های روز را بگم حتی ۱ بار در روز.اصلا نمیدونم ذکر روز ها ی هفته به ترتیب چیه.

آرزومه روز ها ی جمعه صلوات بفرستم نه ۱۰۰۰ تا به ۱۰۰ تا هم قانع ام ولی بفرستم.

آرزومه بتونم دائم الوضو باشم.

 

چقدر راهه بین من و اون.

 

یه بار دیگه هم گفتم : خدا الکی الکی مقام شهادت را به هر آدم بی سر و پایی مثل من و امثال من نمیده.

خدا که الکی نمیگه شهدا زنده اند و نزد من روزی می خوردند.

 

حالا فرض کنید من بخوام گناهای روز هامو بنویسم.

{نگاه به نامحرم - غیبت - مسخره کردن دبیر - فحش دادن - زدن دوستم - بد اخلاقی - بد رفتاری کردن با والدین - جلوی مامان بابام پامو دراز کردن - شوخی های جنسی - به هم ریختن کلاس - قضا شدن نماز صبح - خودارضایی - دیدن فیلم ها ی جنسی - رعایت نکردن پوشش مناسب و حجاب کافی - آرایش کردن برای نامحرمان - دوستی با جنس مخالف - پرسیدن ساعت از جنس مخالف به قصد لذت - داشتن رابطه ی جنسی - سخن چینی - ریا و خود نمایی - تکبر - دروغ گفتن - گوش دادن به موسیقی حرام - آسیب زدن به بیت المال - فحش دادن به نظام و رهبری - گوش دادن به غیبت - ربا - حسادت - قسم دروغ خوردن - بی محلی به صحبت پدر و مادر - نماز نخواندن از سر لجبازی با خدا - استفاده ی غیر اخلاقی از اینترنت - آشکار کردن زینت ها یا تیپ زدن برای دلبری - چشمک زدن به جنس مخالف - شماره دادن به جنس مخالف - اسراف - اذیت کردن همسایه - ایجاد مزاحمت برای مردم - پارک دوبل - پارک کردن ماشین جلوی پل - راه ندادن به خودرو های امدادی - قانون شکنی - ترقه زدن در ۴ شنبه سوری - بوق و ترقه و فشفشه زدن دیر وقت در شب عروسی - مختلط بودن زن ومرد در مجالس عقد و عروسی - رقصیدن خانم ها جلوی نامحرمان - بی غیرتی - اجازه ی خروج از خانه به همسر دادن با سر و وضع نا مناسب - داشتن تماس با نامحرم - ارسال پیامک جنسی یا عاشقانه به دوست یا جنس مخالف و هزاران گناه که اگر بخواهم تمام آن ها را بنویسم نه می توانم نه شما حوصله ی خواندن آن ها را دارید.}

یه دفتر ۱۰۰ برگ میخواد که اونم ۷-۸-۱۰ روزه سیاه سیاه میشه.

اگر هم کسی پیداش کنه که آبرو واسم نمیمونه.

 

دلیل این عقب افتادگی من اینه که اونا از همون بچگی جلوی نفسشون ایستادند ولی من نه.

من به خواهش های نفسانیم گوش دادم ، به دعوتاش لبیک گفتم و ثمرش شده این همه گناهی که میکنیم.

مثلا غیبت میکنیم میگیم تو روشم میگم.

ولی اونا نه.اونا از همون اول این نفسو له کردند با توکل به خدا و ادامه دادند به زندگی.

حالا شیطون هزار رقم حیله سر راهش بذاره هیچ فایده ای نداره.

هزار مدل زن نامحرم تو خیابون تو مسیرش بذاره حتی به یکیشونم نگاه نمیکنه.

این پسر اگه شهید نمی شد الان یکی بود مثل آیه الله بهجت یا آیه الله مجتهدی تهرانی یا آقای دولابی یا هالو ی اصفهانی که از یاران امام زمان بود یا خیلی آدم هایی به اون بالا بالا ها وصلند ولی گمنامند و پس از مرگشون همه مون میشناسیمشون.

خیلی هاشونم میشناسیم ولی مسخرشون میکنیم.براشون جوک می سازیم.

مثل دکتر شریعتی ، مثل آیه الله جنتی ، مثل آیه الله مهدوی کنی و ....

ما برای اینکه چند ثانیه دوستامونو بخندونیم حاضریم حتی گاهی اوقات یه جوک بگیم که خلافه اعتقاداتمونه ولی اونا نه.

 

۲ دقیقه بشین با خودت فکر کن که چرا انقدر بین ما و اونا فاصلس.

بعدش اگه حالشو داشتی براشون یه حمد و سوره بخون با یه صلوات و اگه خواسی خیلی با خودت و اونا خلوت کنی پاشو کاراتو بکن برو گلستان شهدا.برو هرجایی از شهرتون که شهداتون خاکن.برو بهشت زهرا.برو گلزار شهدا.هر جایی که شهیداتون خاکن حالا هر چی بهش میگن.

برو پیش هر شهید که میخواهی و باهاش دوست شو و ازش کمک بگیر.

درست یادم نیس چند نفر ولی میگن شهدا روز قیامت هفت هزار یا هفتاد هزار نفر رو شفاعت میکنه.

بهش بگو میشه منم شفاعت کنی ؟؟

و بعدش هرچه میخواهد دل تنگت با شهید بگو.

اون به همه حرفات گوش میکنه و بعدش میبینی که چقدر سبک شدی.

اونا واسطه قرار بده پیش خدا و بعد دعا کن بگو خدایا به حق این شهید این دعا و این دعا و .... را اجابت کن.

اگه رفتی ما را نیز دعا کن.

التماس دعا

یا علی علیه السلام


دریافت کد صلوات شمار

نظرات شما عزیزان:

محدثه
ساعت22:28---5 مهر 1393
سلام خوشابه حالشون اوناسعادتش راداشتن که شهیدشدن ماچی ماحتی سعادت اینانداریم که یه نمازدرست وحسابی بخونیم تابیش مولامون شرمنده نباشیم.

حجاب
ساعت10:41---3 مهر 1393
به من سر بزن

alone_lover
ساعت23:14---2 مهر 1393
خوش بحالش ...



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 2 مهر 1393برچسب:حرف دلم,حرف های خودمانی,شهیدان,, | 22:43 | نویسنده : حرف دل جامعه |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ایستگاه صلواتی